Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Igelkottedramatik

Publicerad 2005-07-16 15:22:04 i Trädgård,

Kotten var ju försvunnen i några dagar och vi var lite oroliga. Särskilt som Kotten visat vissa schizofrna drag och ibland förföljt mig så att jag fått fly upp i barnpoolen medan han andra gånger flytt in i buskarna när jag kommit gående genom gräset.

Men på sonens födelsedag dök han upp igen och slickade tårta och kakrester från barnen tallrikar somstod kvarglömda överallt i trädgården. Lite avokado fick han också, förstås, och en skål vatten. Medan vi stod och tittade på en lycklig Kotte under gungorna (där en ansenlig mängd Singoallasmulor fanns att finna) så prasslade det till i schersminbusken bredvid mig. Där kom en igelkott till! Vi trodde knappt våra ögon först, men det var så.

 Allt är således uppenbarat. Kotten är inte schizofren med två personligheter utan helt enkelt två personer. Först fick båda heta Kotten, men vi har nu döpt om den ena (fan vet vilken) till Pigge. Ser man dem tillsammans så kan man skilja dem åt då Pigge är lite mindre och ljusare i piggarna, men var för sig är de fortfarande synbarligen identiska.

Alltså vet vi inte vilken av dem det var som kom fram och nosade efter Ps fötter när vi satt ute på gräset i tisdags kväll. Vi misstänker dock Kotten, som är den inte alltför buskablyga. P satt still och väntade på att Kotten skulle komma ända fram för att nosa lite. Gissa om vi blev rätt förvånade när Kotten plötsligt kastade sig de sista centimetrarna och högg P i foten!  Och gissa omKotten blev förvånad när han insåg vilket stort byte han försökt fånga! Jag visste inte att igelkottar kunde vara så snabba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela