Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Jag och min mentor

Publicerad 2005-06-30 09:40:14 i Allmänt,

Igår var jag på första träffen med min mentor. En fantastisk kvinna, både professionellt och personligt, som jag har stort förtroende för. Det här mentorsprogrammet ska bli jättespännande.

Tanken är att jag, efter två års frånvaro, ska få hjälp att komma tillbaka till arbetslivet, hitta lusten och verktygen för att komma igen. Det värsta med att gå hemma är att, även om det är tråkigt, så vänjer man sig så väl vid att inte ha tider att passa och projekt att att sköta. Det är bekvämt. Fattigt, men bekvämt.

Men denna härliga människa fick mig lite piggare redan efter första mötet. Det är nästa (nästan) så jag längtar till efter semestern när vi ska träffas igen.

Kommentarer

Postat av: N|.

Publicerad 2005-06-30 20:38:07

Verkar intressant minst sagt.

Postat av: Babs

Publicerad 2005-07-02 21:56:48

Jodu! Jag är full av förväntan. Det är så skönt, för det här är någons om jag inte behöver imponera på (eftersom jag inte söker jobb hos henne), eller svansa för (eftersom jag inte jobbar för henne) utan helt enkelt en ovanligt klok och erfaren person som jag har oerhört lätt att tala med.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela