Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Tjejsnack v 38

Publicerad 2005-09-22 10:51:43 i Listor,

Tjejsnacksfrågorna denna vecka tangerar Fredagsfyrans från i fredags. Men det hindrar inte mig!

 
Höstfrågor:

 
1. Har du någon favoritblomma?

Egentligen inte, men jag har vissa favoriter. En är rosenskäran som fortfarande blommar i rosa nyanser. Det kommer den att göra tills frosten tar den. Med kraftiga, 140 cm långa stjälkar, dilliknande bladverk och blommor som ser ut som blommar "ska" göra så lyser den upp hela sensommaren och hösten. Man ser att folk som går förbi tittar in och njuter av min rosenskärerabatt.

En annan favorit är luktärt för den är vacker och luktar så gott.

 

2. Tycker du om hösten?

Ja, numera inser jag att hösten har förlåtande drag. I alla fall om det inte regnar för mycket. De förlåtande dragen består i all frukt, all svamp, mustiga grytor och att det äntligen finns riktig potatis i affärerna igen.

 

3. Vad är din favoritsyssla på hösten?

Plocka svamp samt sitta inne och läsa bra böcker.

 

4. Har du trädgård?

Jajamensan. Tack och lov!! Det är i mångt och mycket trädgården som gör att hösten bli trevlig.

 

5. Plockar du svamp och bär?

Jajamensan! Och saftar och syltar och står i. Inte så mycket i år, dock, för jag har inte haft ork. Det gör inte så mycket för jag har fortfarande kvar från förra året. Och snart mognar äpplena och då blir det äppelmos.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela