Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Jag vill bara hitta en bra BH

Publicerad 2006-03-29 11:25:42 i Samhälle och politik,

Varför ska det vara så embarmligt svårt att hitta en snygg, bekväm BH med byglar och utan vaddering?? Marknaden översvämmas av vaddfyllda bysthållare som får brösten att antingen se nyopererade ut eller se ut som två degbullar i varsin bunke. Ingetdera särskilt attraktivt, även om jag antar att det är den förstnämnda liknelsen som branschen eftersträvar.

Det är något märkligt i detta att man å ena sidan försöka bromsa kropphysterin och sjuka skönhetsideal som får unga, i övrigt friska människor att lägga sig på operationsbordet och å andra sidan prånglar ut kläder som dels kräver kirurgiska ingrepp för att man inte ska se helt missväxt ut (jag tänker på alla korta, tighta tröjor, låga byxlinningar, msala axelband, ärmlösa toppar etc) och dels gör allt för att det ska se ut som om man vore opererad. Till exempel vadderade bysthållare.

Det är klart att det kanske är bra för vissa som faktiskt har komplex för hur deras grundmaterial är utformat. Betydligt bättre med BH än med kniv, det måste jag säga. Även om jag önskar att de inte hade komplex för något högst naturligt.

Men om det nu är så att man är rätt så nöjd med sin bröst. Om man inte har någon som helst lust att operera om dem eller ändra utseendet på dem. Om man är stolt över dem för att de har fött två barn med all den näring de behövde under den första, sköra spädbarnsperioden. Om man bara vill ha ett litet stöd för dessa trotjänare som göra att de inte skvalpar omkring när man rör på sig eller dinglar runt midjan. Om man tycker att de är tillräckligt stora som de är.

Är man sjuk då???

Kommentarer

Postat av: N|.

Publicerad 2006-03-29 13:05:39

Knappast. Jag tycker bröst är vackra. Oavsett hur de är skapta. Sen säger jag inte mer ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela