Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Måndag

Publicerad 2006-05-29 10:29:15 i Allmänt,

...och snorig igen. Jag som sett fram emot våren och sommaren för att kanske kunna slippa vara sjuk ett tag, men nejdå.

Långhelgen som började så bra urartade framåt midnatt natten till lördag. Då vaknade Lilla Loppan och var ledsen. Vi bar över henne till vår säng och inom en kvart hade hon kräkts. Och på den vägen var det. Det tog säkert en timma innan vi lyckades somna allihop och sedan vaknade jag åtminstone en gång i timmen av att min oroliga dotter kröp nära och nöp mig i tuttarna.

Hela lördagen spenderade jag sedan inomhus med en naken och illamående Loppa som bara ville äta och dricka men inte fick. P och Sonen åkte iväg, först för att storhandla och sedan  på Vikingadagar vid högarna, men jag och Loppan fick vackert stanna hemma.

Igår morse mådde Lilla Loppan bra igen men själv vaknade jag med kli i halsen och svid i näsan. Dock på ett trevligt sätt då min goa familj kom in och sjäng för mig och gav mig presenter. Det stod syréner på frukostbordet och Sonen hade hängt upp en ballong för att glädja mig. Han är så himla gullig!

Eftersom det var ganska hyggligt väder kunde jag äntligen plantera ut lite odlingar i trädgården. Men knappt hade luktärtos och blomman för dagen kommit ner i jorden så bröt jordens hagelskur lös. Gaaah! Jag blir tokig!!! Kan det inte bara få vara lite fint väder så att man kan vara utopmhus och göra vårsaker???  Jag vet att det är löjligt, men dåligt väder tar jag som en personlig förolämpning.

Och idag är det måndag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela