Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Dags för nytt tangentbord?

Publicerad 2006-10-29 15:37:49 i Allmänt,

Det kanske börjar bli dags för nytt tangentbord. Mellanslagstangenten fungerar bara på den högra halvan och eftersom jag är van att använda båda tummarna på den så fattas det numera en hel del mellanslag i det jag skriver. Utrymmeseffektivt, men inte lättläst.

Vissa bokstäver har också börjat bli svårare att få till, särskilt på vänstra halvan av tangentbordet. Där återfinns  användbara bokstäver som e, a, s  och några till.

Kommentarer

Postat av: Per Westberg

Publicerad 2006-10-29 21:21:04

Testa följande: Sätt handflatorna på under- respektive ovansidan av tangentbordet och tryck hårt från ena kanten till den andra. Det kan funka.

Postat av: Babs

Publicerad 2006-10-31 11:47:00

Det låter lite som ett tips jag läste för länge sedan om hur man ska göra när något kraschat i datorn;
Ta på dig jackan. Gå trvarv runt kvareteret. Sätt på datorn igen. Det är ingen garanterad metod, men det har hänt att det fungerat!!

Men jag ska testa ditt tips.

Postat av: Per Westberg

Publicerad 2006-10-31 20:33:31

ag testade gen e fgerar bara vstra sda av tt tagetbrd :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela