Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

"Kulturrapport"

Publicerad 2006-10-29 15:28:43 i Allmänt,

För att roa oss medan P var borta på killhelg köpte jag IceAge 2 "Meltdown" som lördagsförströelse efter äventyren på Nickis. Tvåor brukar kunna bli en besvikelse, men den här är nog faktiskt bättr än ettan. Kanske för att man avhållit sig från att avporträttera människor - något som aldrig blir bra på tecknad film. 

Annars har jag läst ut Djävulen bär Prada.  Det bästa med den boken (som är rätt intressant som skvallerroman betraktat) är att se att det finns värre chefer än den jag hade på Upsala Stadsteater en gång i tiden.  Kan hända att det bara beror på arbetsmarknadslagsstiftningsskillnader (långt ord, va!) mellan USA och Sverige, men än se'n. Någon är elakare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela