Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Försäkringskassan

Publicerad 2006-09-29 13:39:15 i Allmänt,

Nu ska jag gå på rehabiliteringsmöte på Försäkringskassan. Om jag har förstått det ärtt skramlar de ihop en bunt långtidssjukskrivna för att under två timmar (!) berätta om våra rättigheter och skyldigheter.

Jag har verkligen försökt komma undna, men si det gick inte. Gå måste jag.

Nu KAN det ju hända att det är jättebra. Värdefullt och viktigt och inte alls att slösa bort två timmar av ett redan överfullt liv.

Det KAN vara så.

Men förhandskänslan är att det kommer att vara ungefär lika värdefullt som att gå en "söka jobb-kurs" på Arbetsförmedlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela