Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Slut som människa

Publicerad 2006-09-29 09:28:18 i Allmänt,

Torsdag; En stressig dag som tack och lov avbröts av ett samtal med min kära Ulla på förmiddagen.
Stressa hem för att hämta barn. Lilla Loppan somnade i soffan, och i ren desperation lät jag Sonen spela dator medan jag försökte plocka lite innan barnvakten skull ekomma och försöka hitta en sittplats i vårt hem.

Väckte Lilla Loppan en kvart innan barnvakten skulle ringa på dörren, dvs ca 16.30. Loppan var inte imponerad. Milt uttryckt. Och en 3-åring som inte är imponerad är väldigt tydlig med det.

När barnvakten kom vägra Loppan fortfarande släppa taget om tuttarna. Dramatiskt avsked och mer eller mindre språngmarsch (så ojag) till bussen. 30 minuter försen stormade jag in på mötet med leverqantörerna av vårt nya publiceringsverktyg. En härlig entré!

Efter mötet tågade vi iväg till Bowlaget (bowlinghallen som är inrymd i Systembolagets gamla lokaler). Här skulle sportas! Fruktansvärt, fruktansvärt varmt, men skoj ändå. Sedan middag på restaurangen mitt emot. Gott och trevligt.

Somnade ca 00.30. Väcktes 05.10, 05,45, 06,18 av Lilla Loppan. P var uppe på motsvarande sätt för att ta hand om den mardrömmande/kissnödiga Sonen.

Så idag är jag slut. Ont i bowlingmusklerna. Ont i låren efter allt cyklande fram och tillbaka. Trött, trött, trött av allt det ovannämnda. Men jag måste vara här. Idag väljs ny Kyrkostyrelse och det är ju bra om vi har den nyheten på webben. Gärna först av alla. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela