Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Inte datortrött

Publicerad 2007-04-25 11:12:57 i Allmänt,

men lite bloggtrött.

Surfar en del, men mest på pärlor (!).

Hade en härlig helg med goda vänner på besök på lördagen.  Dels fyra kära på middag, inplanerat sedan länge. Som grädde på moset också en överraskningsvisit på eftermddagen av Magnus - min gamle bästis, studiekamrat och vapendragare i nationslivet.

Jag surfar fortfarande på glädjevågor sedan helgen.

Maten gick ner också.  Bjöd på min egen uppfinning - marinerade och ugnsstekta kycklingfiléer, uppskurna och garnerade med massor av citronbitar och parmesanost samt pasta med sås gjord på  marinaden och gröna ärtor.  Efter det vaniljglass med stekta äppelklyftor (barnens favorit).

Är ovanligt trädgårdsslö i år. I vanliga fall brukar källaren svämma över av små plantor, men i år har jag inte riktigt haft orken. Än är det dock inte försent att sätta snabbgroende sommarblommor, så så får det bli i år. Köpte i alla fall lite penséer häromdagen och har satt i en kruka. Har blommor kvar för ett par krukor till, så det får bli projekt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela