Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Lite trötta idag

Publicerad 2007-04-26 09:56:12 i Allmänt,

Vi var på cirkus igår. Brasil Jack gästade staden och det kunde vi inte missa. Framförallt Sonen är  fullkomligt förälskad i cirkus och Lilla Loppan är hänger på. 

Så här års är det en viss prövning att vara ute på biltur genom landet eftersom Sonen kan få syn på en cirkusaffisch på flera hundra meters håll. Tack och lov har han i år kommit till insikt om att vi inte kan stanna i Karlskoga eller Karlstad för att vänta i två dagar på en cirkus. Men när cirkusen kommer till Uppsala så lär vi gå. I alla fall en gång om året.

Och det är ju kul, även om Brazil Jack kanske inte håller den kvalitet som jag minns från barndomens föreställningar med Cirkus Scott.  I år hade jag också förra årets cirkusbesök i färskt minne och tog därför med våtservetter. De har fått smak för sockervadd, barnen.

Lilla Loppan uppskattar ju även andra godsaker. Rätt var det var låg hon under bänken och jag frågade vad hon höll på med.
"Popcorn!" sa hon och pekade in i munnen. 

Mitt raska popcornförbud togs inte emot vänligt.Och det är klart, hemma kan man ju plocka upp ett popcorn man tappat och stoppa det i munnen. Men jag har mina dubier om att plocka upp andras tappade popcorn från ett smutsigt cirkusgolv.

Idag var det två trötta barn som skeppades iväg till dagmamman. Det är inte utan att jag tycker lite synd om henne...

Kommentarer

Postat av: www.dentatuerademamman.com

Publicerad 2007-04-28 00:00:15

Vi var på Cirkus förra året med våran snart 4 åriga dotter, hon gillade det och pratar fortfárande om hur clownen gick. Vi skulle ha gått i kväll också om det inte var så jäkla sent, cirkus Wictoria som är i närmaste byn började klockan 19 och då sover hon redan sött. Själv så tycker jag att cirkus är förfärligt tråkigt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela