Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Lägesrapport

Publicerad 2007-02-28 10:47:58 i Allmänt,

Någon kanske undrar vart jag har tagit vägen.  I så fall kan jag upplysa om att jag lever, även om det känns knappt.

Förra veckan var jag så himla störtförkyld att jag knappt kunde tänka alls. Än mindre formulera mig. I helgen skulle P och jag har åkt till Söderfors för att myas lite. Men i måndags åkte hans morfar in på sjukhus med blödande magsår och i fredags fick vi reda på att de hittat en tumör i magen på honom. Så det var bara att avboka romantiken och åka till Falun i stället.

Det  känns jättebra att vi fick träffa honom, men samtidigt är vi naturligtvis oroliga för honom. Han ska snart fylla 88, och det är ju en känslig ålder. Det är väldigt jobbigt för både P och hans mamma.

Samtidigt har jag, utöver den vanliga depressionen, dragit på mig gruvliga PMS på gamla dar.  Så nu har jag grinat från fredag till tisdag.

I måndags åkte jag också till V-ås för att kolla på en ny bil. Vår nuvarande börjar lida av diverse ålderdomsbrister, så det börjar bli dags att byta.

På det hela taget har det varit lite mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela