Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Senkommen midsommarrapport

Publicerad 2007-06-28 20:40:38 i Allmänt,

Jag är väl medveten om hur dåligt jag underhåller den här  bloggen just nu. Lite grand kan jag  skylla på sommaren, men framförallt beror det på det jag har i min källare.

"Då går jag ner i min källare, där lever jag sällare..."

Men midsommar hann vi i alla fall fira, och det rejält. Först var det midsommarparty med dagmammorna och diverse andra som bor vid eller i närheten av  "Pias gård". Barnen dansade i solskenet så det var en fröjd att se.
image77
Jungfru, jungfru...
Sonen sparkar loss.
image78
jungfru, jungfru kär.
Lilla Loppan är finklädd till tänderna. Blomkrans, tofsar OCH hårspännen, armband, halsband, klänning, strumpbyxor (i den värmen!) och sina nya finskor som hon först lurade mig att köpa och sedan måste ha lurat någon annan att   låta henne ha på sig den dagen. Prinsessåldern or what!

Trollkarl, fika och häst och vagn hör till de traditionella förlustelserna.
image79
Sonen lyckades  skaffa sig en plats på kuskbocken

image80
Lilla Loppan är precis lika andäktigt nöjd bredvid bästisen.

På torsdagen drog vi till Dalom och farfar. Där firades midsommar rejält med inte mindre än två stångresningar och tillhörande dans. Äventyrspromenad i skogen, fika, varmkorv och allat annat som gör barn lätt illamående vid midsommartid hanns också med.

En rejäl (sill)lunch med diverse festliga drycker. Snaps ÄR gott!!! Och så glad och trevlig man blir sedan!
image81
Man kan ha roligt utan sprit också!

På kvällen skulle vi ha ätit middag, men det var ingen som orkade med det så vi nöjde oss med jordgubbar och glass, öl och gin & tonic.

Så det var en riktigt trevlig midsommarafton. Skruvar man bara ner förväntningarna till ett minimum så blir det oftast rätt bra när allt kommer till kritan.

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2007-06-28 21:48:53

Vad kul att se lite action här på bloggen. Trodde nästan du var bortrest (och det är du ju också fast mer vertikalt).
Låter som en härlig midsommar. Här blev allt lite mer dämpat av naturliga skäl.
Den sista meningen i den där bloggen var nästan så att man skulle skriva in den på försättsbladet i Böckernas bok, så att man kunde säga till folk att "det står så i Bibeln". För det borde det nästan göra, så sant som det är.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela