Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Torsdag

Publicerad 2007-03-22 14:35:11 i Allmänt,

Har spenderat förmiddagen på Ackis för en transfusion av immunglobulin. Det har nämligen visat sig att trots att mina vita blodkroppar nu är normalt många så jobbar de fortfarande inte som de ska.

Hem till familjen som alla är hemma pga en snorig liten Loppa. (Sonen mer eller mindre vägrar att gå om Clara är hemma.) Jag köpte silkespapper åt dem på stan så att de nu äntligen kan göra pappersblommorna som Karin och Peter i Klister (ett barnprogram på SVT) gjorder för några veckor sedan. Det sitter de nu och pysslar med.

Själv vaknade jag i nat av ont i halsen och kill i näsan. Jodå. Jag märkte redan igår att Lilla Loppan sannolikt smittat mig. Hoppas nu att mitt nytillskott av globulin kan hjälpa till att hejda infektionen. Jag är rätt led på det här.

Ikväll är det styrelsemötemed efterföljande middag på nationen.  En snaps kanske kan bota halsontet... Värt att testa i alla fall!

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2007-03-23 20:02:45

Hoppas att detta var toppsortimentet av globulin så att du får vara frisk ett tag nu! Och förstås att det var kul på V-D.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela