Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Utmaningen

Publicerad 2007-03-13 11:19:16 i Listor,

Jag har blivit fångad, utmanad av både Åsa och Ansgars mamma. Så nu gäller det att komma till skott medan det fortfarande finns bloggare kvar att skicka utmaningen vidare till! :)

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag har jägarexamen. Det hindrar inte att jag vägrar slå ihjäl getingar, spindlar och andra liknande kreatur utan fångar dom i ett glas och släpper ut dem.

2. Det enda kräk jag är rädd för är (och jag VET att det är löjligt) harkrankar. De har ett så otäckt sätt att smyga sig på mig bakifrån utan ett ljud. Och de älskar mig!

3. Jag har 40 poäng feministiska studier i min examen. Det verkar alla tycka är underligt utom jag. Själv tycker jag att det underligaste med min examen är att den är en ekonomexamen!

4. Egentligen trodde jag inte att jag skulle bli gift och skaffa barn. Blir lite förvånad varje dag när jag vaknar och de är kvar.  Det känns rätt o-jag.

5. Jag tycker om att skriva sångtexter, verser och annat på rim. Och snabbt går det också!

6. Jag är en sån där som skriver till skällebrev till butiker, myndigheter och media när jag blir upprörd över deras agerande.  En gång ringdej ag till flygflottiljen och bad dem sluta med överflygningarna över vårt område vid flyguppvisningarna. Vakthavande *någoting* förklarade att rutten lades såför att publiken skulle se. Han skrattade högt när jag föreslog att man kunde flytta på publiken. Det hade aldrig någon sagt tidigare. Har folk ingen fantasi?

Jag skickar utmaningen vidare till:
Filifjonkan
Prästflickan
Mitt aktuellt
Queen Mudd
Broccoli (fast du kanske ammar som bäst nu!)
Hakke

Kommentarer

Postat av: Monica

Publicerad 2007-03-13 13:50:15

Jag har redan blivit utmanad och snällt svarat :-)!
http://www.rolfner.se/index.php?blog=2&title=sex_underligheter&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Och du; man FÅR tycka harkrankar är läskiga! ;-)

Postat av: Åsa Stenström

Publicerad 2007-03-13 20:21:02

Västgötaspets (hunden alltså) är en bra uppfinning som tar bort harkrankar. Den räddade mig många gånger när jag var liten.

Sen undrar jag: flyttade de på publiken.

Postat av: Babs

Publicerad 2007-03-13 20:31:13

Monica: Hoppsan! Så kan det går.

Åsa: Fast då har man ju det problmete att man sitter där med en hund i stället. Dem är jag i och för sig inte rädd för, men jag tycker inte om dem. Odrägliga.
Kan man förresten kalla en hund för en "uppfinning"? I så fall skulle jag vilja tala med konstruktören om en del buggar i produkten...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela