Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Citerad

Publicerad 2007-09-29 10:17:49 i Allmänt,

Ansgars mamma gjorde mig uppmärksam på att Fru Babsan blivit citerad i pressen. Kanske inte direkt i någon av de stora drakarna, men i en sympatisk tidning vid namn Vi Föräldrar (nr 10/07 s 37, för den som vi titta).

Väldigt trevligt, men jag har två små funderingar:
1) Citatet om min Lilla Loppan stod i anslutning till en artikel om blyga barn. Eftersom citatet handlar om hennes allt annat än blyga vägran att gå på potta känns det lite lösryckt. Hur har de tänkt?

2) Brukar det inte höra till god ton att höra av sig till den man citerar i förväg? Inte för att få godkännande men för att det kan vara kul att veta. Även om bloggen är offentlig så är jag fortfarande bara en liten provatperson och ingen stor dagstidning.

Så om någon annan vill citera så varsågod! Kör på! Men det vore kul att få veta så man kan köpa tidningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela