Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Ta det inte personligt...

Publicerad 2008-10-19 17:33:11 i Allmänt,

men jag skickar nästan aldrig kedjebrev vidare. Vare sig de innehåller små sedelärande eller moraliskt upplyftande historier, löften om mobiltelefoner och pengar eller är ett uttryck för din uppskattning av mig.

Jag uppskattar att du tänker på mig och vill mig väl, men jag har en allergi - eller kanske snarare intolerans - mot kedjebrev. Så fort ett brev uppmanar mig att skicka det vidare till tre, fem eller 20 av mina bästa vänner (eller hela adressboken) får jag lätt klåda.

Jag är alltså kedjebrevsintolerant. Inget personligt.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-11-01 11:53:13

Jag brukar göra så att jag skickar bara tillbaka det till den jag fick det ifrån, så tycker ju den personen att jag bryr mig om den (som om jag inte gör det annars men ändå?!) och så slipper andra vänner bli superirriterade på att jag skickar kedjebrev till dem... =) ...brukar funka fint!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela