Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Lilla Loppan och rymden

Publicerad 2009-01-13 23:16:21 i Barnen,

I bilen på väg till dagmamman;

Lilla Loppan
I jymden kan man inte vaja utan andedjäkt!

Mamman (som förstår vad hon menar)
Nej, man måste ju få luft på något sätt.

...fundersam tystnad...

Lilla Loppan
Jag skulle inte vilja vaja i jymden.

Mamman
Nej, inte jag heller

Lilla Loppan
... föj  jag tyckej inte om choklad.

Mamman
??????????????

Lilla Loppan
Jo, föj i jymden kan man inte djicka mjölk utan då fåj man äta små kulor i stället. Och föj att dom inte ska smaka äckligt har man gjort så a de smakaj choklad. Och jag är inte så föjtjust i choklad.

Kommentarer

Postat av: Åsa Stenström

Publicerad 2009-01-14 20:54:24

Typ soklart eller?



:-)

Postat av: Åsa Stenström

Publicerad 2009-01-14 20:55:19

Eh, blev fel...



"Typ solklart eller?" Skulle det stå.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela