Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Mmm

Publicerad 2009-01-11 11:48:21 i Mat,

Vaknade idag med vitlökssmak i munnen. Gårdagens födelsedagsmiddag för maken gjorde sig påmind liksom det faktum att det ofta är det enkla som är det godaste. Ugnsrostad potatis, perfekt stekt oxfilé med vitlökssmör, stekta champinjoner och en sallad på lite olika sorter med dressing på bra råvaror.

Och ingen köpeglass klår Ben & Jerrys, om jag får ha en åsikt. Igår delade vi på en butt med Bohemian Raspberry. (En liten tribut till Queen som råkar vara min mans favoritband genom tiderna.) Underbar glass på bra råvaror (något som GB inte kan stava till). Man kommer bara närmare riktig glass om man gör den själv. dessutom går en liten, liten del av priset till något välgörande ändamål, och det är ju aldrig fel. Så till middag igår gynnade vi AIDS-forskningen.

Kommentarer

Postat av: Aino

Publicerad 2009-01-11 17:31:35

B & J är ok men Hägendaz är snäppet godare.Mums!

Postat av: Charlotte

Publicerad 2009-01-11 22:05:33

B & J är toppen, har också någon FairTrade-smak (med banan tror jag). Gratta maken. Och grattis till goa maten =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela