Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Att ha kul på jobbet

Publicerad 2014-12-16 23:13:46 i Allmänt, Blogg24,

Idag har jag varit på städdag/julmingel med mina kollegor på kyrkokansliets kommunikationsavdelning. Jag är inte anställd där men har varit och de senaste fem åren har jag konsultat åt dem i högre eller lägre grad så de känns verkligen som mitt gäng. I år har jag dessutom suttit på plats hos dem och riktigt hunnit gona in mig. 
 
Och trevligare arbetskamrater kan man inte önska sig! Det finns alltid plats för skratt, det finns alltid någon som är beredd att lyssna om något är jobbigt, det är värme och kamratskap. 
 
Och nu serjag dessutom fram emot att få ett nytt gäng glada, trevliga, intelligenta arbetskamrater när jag flyttar ihop i nätverket Sju i förening. 
 
Bra arbetskamrater är bland det bästa man kan ha. Man spenderar så mycket tid tillsammans och ska få så mycket att fungera, kunna ta smällar från omvärlden och genomföra planer som man kansi inte alltid varit med om att sätta upp. 
 
Tack och god jul till er allihop!

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2014-12-16 23:16:53

Ja, det betyder jättemycket! Vad är Sju i förening?

Postat av: Mammahelatiden

Publicerad 2014-12-16 23:34:46

god jul på dig!

Postat av: Babs

Publicerad 2014-12-17 00:23:37

Tack Mammahelatiden!

Charlotte: Sju i föreningen är det nya näverket med sju (!) frilansare som jag ska flytta ihop med. På Öfre Slotts. Dels för sällskaps skull, men också för att kunna samarbeta när det behövs.
Vi börjar på allvar efter nyår.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela