Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Den bästa familjen

Publicerad 2014-12-12 21:34:58 i Barnen, Blogg24,

Den bästa familjen - den fick jag! 
 
Trots att det bara är fredag så har den här dagen haft sitt fokus på barnen. Första klev vi upp i arla morgonstund för att beskåda dotterns luciatåg i Gamla Uppsala kyrka. Och där satt man med en tår i ögonvrån och var rörd! Vacker, välregisserat och med den ljuvliga inramning som den urgamla kyrkan ger. Och inte en unge brann upp!
 
Och då tänkte jag att jag har den bästa dottern!
 
Framåt kvällningen var det dags att ta sig till sonens skola där han - som enda från sin klass - var med i lucia tåget. Och inte bara det - han var den som med stadig stämma hälsade publiken välkommen och förklarade att man under veckan samlat in pengar till Musikhjälpen.
 
Och då tänkte jag att jag har världens bästa son!
 
Det blev ett härligt luciatåg med internationella inslag, som anstår en skola som bär namnet Raol Wallenberg. I år samarbetade de dessutom med Rädda barnens barnkör för invandrar barn. Ett initiativ som tagits under hösten för att barnen ska få träffa kompisar, sjunga ihop, lära sig svenska och få smaka lite på den svenska kulturen i from av vår sångskatt. Det blev en underbar blandning! 
 
Efteråt gick vi och åt på en lokal thaikrog och drog sedan vidare till Stora torget där vi hängde framför Musikhjälpen bur en bra stund. Där blev vi kramade av figurer i heltäckande, röda dräkter, fick hålla en papegoja på fingret (ni som såg gojorna i teve - den ena satt på min hand), sjöng med i låtarna och dansade med varandra. Och när det kom en lugn låt lutade jag mig mot min man och så gungade vi lite tillsammans, sådär som vi ofta gjort under 19 år. 
 
I 19 år har han haft tålamod med mig, glatts med mig, sörjt med mig och hållit mig på alerten. Han har givit mig världens bästa dotter och världen bästa son (se ovan) och till sist (efter lite övertalning) världens bästa katt. I glädje och sorg, i lust och i nöd har han stått vid min sida.
 
Och han är världen bäste man. 
 
hjärta

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela