Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Julklappar!

Publicerad 2014-12-19 16:51:35 i Allmänt, Blogg24, Jul,

Jag har just suttit och slagit in julklappar till min släkt som inte firar jul med oss. Det är så himla trevligt! Nej, inte att vi inte får träffa dem  - det var inte det jag menade. Utan att slå in julklappar. 
 
Man sitter där och funderar på paketen och hur man tror att de kommer att tas emot. Tänk så glada hon ska bli för det här, tänker man. Och det här är precis vad han behöver fast han inte fattar det, tänker man sedan.
 
Och eftersom man faktiskt inte kommer att vara med när paketen öppnas så slipper man ju se eventuella besvikna miner. Släktingarna hinner samla ihop anletsdragen och stabilisera rösten så att de låter jätteglada när de ringer och tackar.
 
Sedan återstår att slå in paketen till familjen som man faktiskt firar med. Och då kan man glädja sig åt att man får vara med och se hur barnens ögong glittrar när de tar emot paketen och höra deras förtjusta utrop när de ser vad klappen innehåller.
 
Ja, jag älskar verkligen det här med julklappar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela