Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Veckans små stötestenar

Publicerad 2014-12-05 12:28:11 i Allmänt, Blogg24, Samhälle och politik,

Kärlek är finfint. Men någon dag i veckan måste jag nog skriva om något annat om jag inte ska känna mig alldeles kletig.

Den här veckan finns ju ett och annat att skriva om. Om regeringskrisen kan man ju säga mycket och det är det många som gör. Det är intressant att se hur alla tycker att "nu måste de ju ändå förstå att DE måste ändra på sig" (oavsett vilket läger man hör till). Ingen verkar tänka tanken att "nu måste kanske VI ändra oss". Hand upp den som byter block när den lägger sin röst vi extravalet i mars!

För övrigt är det väl märkligt att Löfvén i praktiken utlyser extraval redan nu fast han enligt lagen inte får utlysa extraval förrän 29 december. Snacka om att springa runt regelverket! Nej, in med en avskedsansökan och låt talmannen göra sitt jobb, tycker jag.

På lediga stunder försöker jag plugga in texter inför söndagens körkonsert i Gama Uppsala kyrka. Vissa är lite för märkliga för att de ska fastna. Vad sägs om raden:

"Under din glorias sken börjar det dagas re'n"

Vad betyder det?

Eller

"Upp till vårt nordanland förde dig Herrens hand"

Om Lucia. Som, såvitt jag vet, aldrig lämnade Italien.

 Kom gärna och lyssna så kan du förklara texten för mig efteråt!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela