Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

En liten paus

Publicerad 2005-10-30 14:03:58 i Föräldraskap,

Och så gick de då äntligen iväg, maken och barnen. Ett av de andra dagmammebarnen firar sin femårsdag idag och har bjudit bland annat mina barn. Sonen för att de är kompisar och dottern för att Jonas gärna skulle vilja ha en sådan lillasyster själv.  Han tycker att hon är så söt! (Gossen har god smak.)

Så här sitter jag med allt jag skulle vlja göra och vet inte var jag ska börja. Två timmar är ju inte så himla långt egentligen.  Men en korg äpplen vore bra att plocka in och göra mos av. Middagen ska så småningom förberedas.  Jag har planer på ett halsband som jag vill förverkliga. I stickkorgen ligger åtminstone tre-fyra stickprojekt som jag skulle vilja bli klar med. Datorn med sin spel lockar. Dessutom vill jag ligga på soffan och bara koppla av med en god bok.

Vilka eoner av tid jag måste ha haft innan barnen kom. Fast då var jag å andra sidan för det mesta lite bakis på söndagarna och brukade slötitta på TV4:as söndagsteve (har de fortfarande det?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela