Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Hur kan NÅGON vilja behålla regeringen?

Publicerad 2006-08-29 20:40:10 i Samhälle och politik,

Jag förstår inte det här. Hur kan någon vilja behålla GP och hans kompisar???? Att man kan sympatisera med den socialdemokratiska ideologin (i den m¨ån den fortfarande lever), det begriper jag. Men därifrån till att välja om detta pack är steget inte bara långt utan för dessutom över stupets kant.

Den 1 december förra året skrev jag så här:

Hoppas nu att folkminnet håller till nästa år. Det gäller att komma ihåg att agerandet vid Tsunamin inte var en enstaka händelse där misstag begicks av rena rama ovanan, utan en ovanligt katastrofal följd av en regeringstaktik som GP upparbetat under många år.

Minns uttalandena om Kina.
Minns prioriteringen av svenska kossor framför minnesceremonier i Spanien.
Minns hur kongressen kördes över av ledaren.
Minns att alla statsråd som haft en ambition och uttryckt egna åsikter raskt blivit utbytta.
Minns hur Ringholm hålls om ryggen trots otvetydiga ekonomiska oegentligheter medan Mona åkte ut för lite Toblerone.
Minns hur GP låter miljöpartiet och vänstern styra försvarpolitiken hellre än att försöka hitta en lösning med borgarna.
Minns Hur GP fortsatte att fira jul och Leila gick på teater förra annandagen medan svenskar dog och led i vågorna i Thailand.
Minns hur Vår Store Ledare sedan ägnade veckor åt att försöka skylla på andra och t o m skicka ut Ulvskog att försöka ställa oppositionen i skottlinjen i stället.

Det här är bara ett litet utdrag över alla oförmågor, oförskämdheter och egotrippar som Göran visat de senaste åren.

Glöm inte det. Nästa val handlar knappt om partipolitik längre utan om att bli av med en statsminister som inte bara är dålig utan direkt vådlig för vårt land och för oss medborgare. För att inte tala om för demokratin!


Jag ville bara påminna om det...

Kommentarer

Postat av: Åsa Stenström

Publicerad 2006-08-30 08:47:30

Jag har precis skrivit ett mail till Göran Persson om det här idag. Det handlar i det här valet inte om vilket parti man sympatiserar med utan det blir mer en fråga om att rösta på vad som helst utom det parti som inte såg till att det katastrofalt dåliga agerandet efter tsunamin fick konsekvenser. Det går inte att lita på personerna.

Postat av: Åsa Stenström

Publicerad 2006-08-30 10:53:25

Förresten, på min hemsida har jag lagt ut länk för den som vill skriva till Göran Persson.

Man kan också gå till Pigge Werkelins hemsida www.ior.nu och skriva på Uppropet eller diskutera i Forumet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela