Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

KU överraskar en smula

Publicerad 2006-03-30 09:41:41 i Samhälle och politik,

KU vässade faktiskt tänderna och vågade sig t o m på att kritisera stadsministern. Laila Freivalds fick skarp kritik (förstås) och dessutom Pär Nuder, Ylva Johansson, Leni Björklund och Carin Jämtin.

Nu återstå att se om det får någon effekt.
Kommer det att hända något i riksdagen?
Kommer det att hända något i riksdagsvalet?

Kommentarer

Postat av: N|.

Publicerad 2006-03-30 11:38:38

På fråga a) svarar jag nej.
På fråga b) svarar jag nej. Eftersom Alliansen mer och mer börjar likna ett förvirrat kollektiv som tappat kompassen

Postat av: Dorothea

Publicerad 2006-03-30 13:08:30

Nej och nej säger jag också.
Medelsvensson bryr sig inte om tsunamin eller hur UD hanterar sådana frågor. Jobben och vården är viktigare. Så det kommer inte att ge något större utslag annat än på tidningssidorna. Kanske det blir någon debattbok också som läses av kultureliten (på sin höjd).

Postat av: Babs

Publicerad 2006-03-31 18:04:57

Jag tror tyvärr att ni har alldeles rätt. Men det hindrar inte att jag tycker att det är sorgligt att ett folk vaneröstar på ett parti trots att de så tydligt visat att dess företrädare är inkompetenta.

Och vad gäller vård och jobb så är det ju knappast en av socialdemokraternas paradgrenar. Om man med paradgren menar att det är områden som man är duktig på att förbättra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela