Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Snökaos

Publicerad 2008-11-24 15:49:14 i Allmänt,

IDAG är det okej att använda det ordet. Det här är inte bara lite frost på rälsen.

Hade vi bott i New York hade allmänheten uppmanats att stanna hemma. Men nu bor vi i Sverige och där ska folk till jobbet och skolan alldeles oavsett vilket väder det är.

Själv har jag varit på sjukhuset. Det var spännande. Inte själva besöket, men transporten dit och hem. Jag valde att ta bussen i stället för att sladda fram genom snömassorna i bilen för att slåss om de få p-platserna som Ackis består sina patienter med.

In gick bra. Bussen kom nästan i tid!
Hem gick också bra. För mig. Men först fick jag vänta en bra stund innan det äntligen kom en buss. Efter några hållplatser körde vi ikapp den buss som måste ha kommit iväg åtminstone 10 minuter före vår buss. Nästan hemma kom vi ikapp ytterligare en buss som stod elegant parkerad på sniskan upp mot en gräsvall.

Stan var full av sladdande bussar, plogbilar och bärgningsbilar ute på uppdrag. Vår snöskyffel har försvunnit under snömassorna i trädgården. (Vi använde den i morse!) Det enda som sticker upp ur snön är skaftet till grepen. Men än har det inte gått så långt att jag skottar snö med en grep. Då äter jag hellre konserver i ett par dar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela