Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

En glad Mor

Publicerad 2007-05-27 20:45:24 i Allmänt,

På  Mors dag är det skönt att vara mor! Hela familjen har skött sig exemplariskt och ill och med vädret var på mors sida.

Dagen började med uppvaktning på sängen och en hög presenter. Barnen tillbringade stora delar av gårdagen med att tillverka  presenter, dvs teckningar och diverse uppfinningar (sådana som går att göra med papper, tejp och en häftapparat). Dessutom tog de en tur Till Gränby med sin fader för att handla lite.Sonen hade med sig 10 kronor ur sin spargris för att köpa något till lilla mamman. Det var väldigt viktigt att det var för hans egna pengar *snirf*

Så i morse fick jag förutom hemmabyggena två runda paket som visade sig innehålla klot från sådana där automater som finns i de flesta matbutiker. Sonen hade bestämt sig för en automat som spottade ut "vattenjojo". Lilla Loppan  ville (naturligtvis) göra som sin storebror, så jag aär nu stolt ägare till inte mindre än två vattenjojosar. Det klår nästan den Crazy Daisy jag fick för två år sedan!

(När jag nu googlar på "vattenjojo"- ett fenomen som var helt nytt för mig - hittar jag den ena artikeln efter den andra som talar om att de är livsfarliga för man kan bli strypt. Jag lovar att vara försiktig. )

P försöker alltid uppväcka barnens presenter med något mera seriöst, och i år blev det ett spel som jag ser fram emot att spela med honom.

Förmiddagen spenderas i gassande solsken ute i trädgården. Extra härligt eftersom rapporterna talar om åska och drivis. Efter lunch åkte vi till Linnés Hammarby - ett av våra favoritställen så här års - för en glass och lite upptäcksvandringar. Vi var inte helt ensamma om den idén. Föga förvånande med tanke på veckans jubileum. Men mysigt var det!!

Väl hemma lagade P middag som blev jättegod och vi delade på en flaska bubblande vitt som var riktigt gott.

Barnen har varit idel solsken hela dagen och verkligen lagt sig vinn om att fira mor på hennes dag. Bråken har i princip lyst med sin frånvaro och på det hela taget har jag haft den bästa dagen på mycket länge.

Aaah!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela