Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Telias bristande service är makalös

Publicerad 2008-12-07 21:04:06 i Grrrr,

Nu är det problem med Telia igen. Vis av erfarenheter sökte jag den här gången information innan jag började beställa nya lösenord etc.

På Telias hemsida sägs ingenting om några driftstörningar. När jag felsöker får jag besked om att det inte är några problem just nu. Då tar jag till andra metoder - Google. Där finner jag en länk till dagens Expressen där man får veta att Telia har stora problem den här helgen.

Varför kan de inte säga något om detta på telias hemsidor som ju är den troligaste källan till information en söndagskväll??? Enligt Expressen har det desutom varit problem sedan i fredags, så det är ju inte som om de inte har hunnit.

Men mest irriterande av allt (och det är inte första gången jag blir galen) är att det är i stort sett omöjligt att hitta ekontaktformulär eller liknande på Telias hemsida för att kunna kontakta dem! Det enda man blir länkade till - i ett evigt kretslopp - är olika FAQ-sidor, Telias chat och "Fråga Eva" som är en djäkla digital frågebesvarare som inte begriper ens de enkalst ställda frågorna och som garanterat inte för klagomål vidare till organisationen.

Är det inte otroligt att ett företag som lever på kommunikation så envist vägra praktisera detta i relation till kunderna???

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Postat av: Tintomara

Publicerad 2008-12-08 22:49:17

Håller med!!!

Postat av: Ronnie-Marie

Publicerad 2008-12-29 10:45:54

Jag har länge funderat hur man ska komma åt Telia. Idag är enda sättet att sitta i telefonkö i timmar och det gör ju bara att man är ännu argare när man äntligen kommer fram - om man alls kommer fram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela