Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Dagen efter

Publicerad 2008-10-13 14:41:40 i Hobby,

Jag har haft så vansinnigt trevligt på PUSS och jag är helt slut. Borde göra lite pärlor, men känner mig yr så jag har inte satt mig vid brännaren idag. Det är väl abstinensen.

I alla fall var det två toppendygn på Djurönäset. 80 pärltokiga kvinnor samlade i ett enda konferensrum. Bara glittret från alla pärlaskar och pärlmattor var nog för att försätta en i ett transartat tillstånd. Den kreativa energin flödade.

Jag gick på fyra jätteroliga workshops (fyrkantsteknik, coiling, silversmide och virka med pärlor).
Jag köpte alldeles för mycket från butikerna.
Jag åt alldeles för mycket god mat.
Jag var ute alldeles för lite i de fantastiska omgivningarna.
Jag han inte prata med hälften av dem jag velat prata med, göra hälften av det jag velat göra eller lära mig hälften av det jag velat lära mig.

Jag hade kunnat hålla på i en vecka

Jag längtar till nästa träff. Hoppas att jag har råd med Facett i mars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela