Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Besvikelse

Publicerad 2008-09-23 13:24:59 i Barnen,

Sonen beundrade ett armband jag gjort och konstaterade att det stod 75 kronor på prislappen. Han vill gärna ha ett sådant och jag sa att det kan jag väl ordna, lite sådär svävande som vuxna gör när de håller på att plocka undan en massa saker. Sonen försvann upp på sitt rum.

Efter en bra stund kom han skramlande och öste ner 75 kronor i blandade valörer på bordet. Han vill köpa armbandet!

- Men älskade barn, inte ska du behöva betala för saker som jag har gjort. Det vet du väl att du får smycken av mig om du vill.

Gruvlig besvikelse. Det hade tagit lång tid att räkna ihop 75 kronor och dessutom ville han väl göra mig glad genom att köpa något jag gjort. Gullplutten!

Men han har fortfarande sina 75 kronor i behåll och jag MÅSTE komma ihåg att göra ett sådant där armband till honom i hans storlek.  Måste, måste, måste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela