Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Förbjud skällande hundar

Publicerad 2009-02-21 16:41:41 i Grrrr,

Det är verkligen dags att förbjuda hundar som skäller i tätbebygda områden. Antingen får man uppfostra kräket eller så får man låta bli att ha hund. I alla fall utomhus.
Det här sabla oväsendet är en verklig sanitär olägenhet och driver människor till galenskap. Det som borde vara en fridfull helgdagseftermiddag blir i stället ett stressmoment.

Kommentarer

Postat av: Dorothea

Publicerad 2009-02-22 15:27:42

Jovisst. Men jag tror det faktiskt finns regler för sånt? Kolla det.

Men skrikiga ungar finns det inga regler emot... och de borde vara lättare att uppfostra än hundar.

Jag bor ju vid en lekplats, och i någora år var det ett himla väsen - fast så länge det var glada tjut så gick det ändå an. Men när en unge började skrika okvädinsord så gick jag och sa till henne på skarpen att sånt ville jag inte behöva höra!

Postat av: Ronnie

Publicerad 2009-02-22 20:27:26

...och det kan ju vara en av orsakerna att man bor ute på vischan:-)

Postat av: Bibbi

Publicerad 2009-02-27 09:18:39

Ja skrikande ungar är ok men inte skällande hundar inte klokt ok baby skriker hela nätter.

Postat av: Babs

Publicerad 2009-02-28 12:49:33

Jag måste nog tycka att barn är en betydligt mera naturligt - för att inte säga nödvändig - del av mänskligheten och samhället.



Att en bäbis skriker hela nätterna kan knappast skyllas på dålig uppfostran och barn måste få vara livliga. De flesta av oss försöker nog uppfostra våra barn till att inte skrika inomhus utan de får röja av sig utomhus.



Likaså har jag förståelse för att en hundvalp inte har fullkoll, men de hundar jag talar om är vuxna. Och om en vuxen människa skriker och stojar så han eller hon stör grannarna så har man faktiskt rätt att säga ifrån.



Barn är barn och valpar är valpar. Men hundägare verkar tycka att hundar ska få vara valpar hela livet. Som några jädrans substitutbäbisar!



Och med en son med kolik i över ett halvår var jag glad att jag inte bodde i lägenhet. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela