Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

...

Publicerad 2009-05-16 14:04:10 i Eländes elände,

jag börjar tro att jag kommer att dö väldigt ensam...

Redigerat

Inser att jag skrämmer folk (jag som inte ens trodde att någon läste den här bloggen längre!). Jag hoppas givetvis att min man och mina barn stannar hos mig. Vad jag tänkte på var vänner. Jag har svårt att hålla kontakten med folk. Om det beror på mig eller dem vet jag inte. Men jag känner mig rätt ofta ganska ensam.

Det har blivit så tydligt nu sedan vi alla bildat familj. Tidigare var vi ett stort gän som drog runt i flock. Nu har det upplösts i mindre konstellationer.

Och jag verkar för det mesta inte vara med på listan över dem som det är viktigt att hålla kontakten med.

Eller så har jag ett falsk bild av andras liv.

Kommentarer

Postat av: Åsa Stenström

Publicerad 2009-05-16 16:11:02

Men va? Vad var det här för dyster tanke?

Postat av: Dorothea

Publicerad 2009-05-17 21:18:41

Jag tror att många har väldigt ont om tid och är väldigt stressade. Ibland finns kanske tiden i o f s, men energin till att ta ett initiativ fattas.

Småbarnsåren är intensiva, jag minns att jag tappade kontakten med många då. Det var mest på semestern man hade tid att umgås med folk förutom släkten som man var tvungen att träffa på födelsedagar och sånt där.

Fast då fanns ju inte mobiltelefoner och Facebook - och det var dyrt att ringa riks.

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela