Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Dagens två möten som fyller mig med kärlek

Publicerad 2014-12-08 17:42:42 i Allmänt, Blogg24, Samhälle och politik,

Idag blir det kort, för om en halvtimme ska jag stå och försvara min ära liksom min plats i nationens styrelse på landskapet på V-Dala, och då vet man ju aldrig när man kommer hem. 
 
Den som vet att jag med råge passerat 40 kanske undrar vad jag ska på landskapet attgöra överhuvudtaget. Det enkla svaret är att jag älskar V-Dala och hur det än går med allt så kommer natioen alltid att ha en stooor plats i mitt hjärta och en avgörande roll i mitt liv. Gammal kärlek rostar aldriig. Särskilt inte äkta kärlek. 
 
Annars har jag spenderat en stor delen av dagen (och ännu större del av besparingarna) hos frisören idag. Fast egentligen borde jag förstås ha gått dit imorgon. Då gör nämligen Bosse's friserare (apostrofen är deras) och deras systersalong Barbers & Babes gemensam sak för Musikhjälpen. Under 24 timmar klipper dom folk för 300 kronor (eller valfritt, högre belopp) och alla intäkter går till Musikhjälpen. 
 
Så du som är lite rufsig och har vägarna förbi Uppsala - boka en tid, bli snygg(are) och hjälp världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela