Fru Babsans perspektiv

Allt och inget om det som betyder något för mig. Samhälle och politik. Föräldraskap och barnen. Trädgården och mat. Och lite annat!

Om misstag

Publicerad 2014-12-09 15:48:59 i Allmänt, Blogg24,

Idag är jag väldigt ledsen och har svårt att hitta ett ämne som verkligen fyller mig med kärlek. Så ni får ursäkta detta dystra men barmhärtigt korta inlägg. 
 
Min låga sinnesstämning beror på en radda händelser som började med att jag - mig ovetandes - gjorde ett litet misstag. Inget kriminellt eller ondsint eller stort utan ett helt vanligt, mänskligt misstag. Jag upptäckte själv misstaget och rättade till det, men tydligen lite försent. En radda händelser sattes igång som resulterade i att mina framtidsplaner radikalt ändrades. Så nu är jag ledsen. 
 
Det händer ibland att jag gör misstag. Alla säger att det är mänskligt att fela och ingen är perfekt. Men det känns som om det inte gäller mig. För gör jag ett litet misstag så tro på f-n att det kommer surt tillbaka på ett sätt som inte alls står i rimlig proportion till misstaget. 
 
Är det så för alla? Och när blev i så fall samhället sådant att varje misstag är oförlåtligt? 
 
Eller är det bara så för mig? Jag tycker att rätt många andra kommer undan med betydligt värre missar och till och med med uppsåtliga sådana. 
 
Bitter? Javisst. Men inte utan skäl. 

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2014-12-10 23:02:44

=(

Postat av: Fia

Publicerad 2014-12-11 09:03:07

Vet inte vad som hänt men en kram till dig. Alla gör vi misstag och måste få göra det också. Så länge man vet själv att man försökt korrigera misstaget och står för det så kan man iaf själv stärka sig med att man gjort sitt bästa.
Fia, Emmas mamma

Postat av: Susanne

Publicerad 2014-12-11 10:27:11

Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela